Puheenjohtajan posti 24.1.2016

Olemme kääntäneet vuoden uudelle lehdykälle ja syksyllä alkaneet haasteet lyövät edelleen kasvoillemme suuremmalla volyymilla kun voimme käsittääkään.
Elämme jatkuvan muutoksen aikaa, eikä muutos ole parempaan suuntaan osoittamassa, ajattelipa sitä miltä kannalta tahansa. Nyt kun tätä kirjoitan, elämme pitkää pakkasjaksoa maassamme – ja sen turvin olemme saaneet läntisen rajamme vuodon sään turvin tukittua. Uusimmaksi ongelmaksi onkin viimeviikkoina noussut itäisen rajamme vuotaminen, mistä puhetta on ollut epäilyttävän vähän viime päiviin saakka.

Emme ole kokouksissammekaan pystyneet ohittamaan tätäkään aihetta, sillä maassamme tapahtuva vastuuton toiminta rajojen vuotamisen suhteen on alkanut jo tarttumaan myös kotikaupunkiimme. Kuitenkin on edelleen vallalla se näkemys joidenkin mielessä, että meillä on velvollisuus auttaa ja samalla purkaa hyvinvointiyhteiskuntamme rippeet, kuten turvallisuus – sillä kuten eräät punavihreät tahot sen niin osuvasti sanovatkin ettei solidaarisuudella olisi muka hintaa. Eikö Sinun mielestäsi? Jopa kaupungissamme harkitaan otettavaksi maahantunkeutujaporukkaa siten, että piikki olisi määrättömästi auki. Onko se oikein? Ihmettelen ja vierastan kovin sitä näkemystä, koska samaan aikaan leikkaamme jatkuvasti esim. vanhusten palveluista ym. jo olemassaolevista hyvinvointipalveluista saadaksemme jatkuvia säästöjä.

Herääkin monenlaisia kysymyksiä, päällimmäisenä että onko tämä maa todellakin menettänyt järkensä? Kukaan muu kuin me uskottavista poliittisista puolueista ei uskalla kyseenalaistaa tätä loputonta rajojen vuotoa ja kyseisen porukan tänne päästämistä. Kun argumentit loppuu vastapuolelta keskusteluissa tulee esiin rasistikortti, toimimaton Schengen-sopimus, taakanjako, siirtomaa-ajat, evakoiden asuttaminen ja se miten meidän tulee olla avarakatseisia ja pelastaa koko Afrikka. Luuletteko että tuo on mahdollista? Eilen? Nyt? Huomenna?

Me uskomme kuitenkin edelleen, että tähän ongelmaan löydetään ratkaisu, sillä olemme sentään yksi kolmesta hallituspuolueesta korjaamassa edellisten vastuuttomien hallitusten tekemättömiä ratkaisuja. Puolueemme on saanut kuluneen hallitustaipaleen aikana paljon ansaitsematontakin kuraa niskaan rikotuista lupauksista, niin omilta kuin vierailtakin. Mutta uskomme edelleen mahdollisuuteemme saada kelkka käännettyä, joskin hitaasti vaikka kyllä se sieltä oikeaan suuntaan kääntyy. Olemme kuitenkin ainoa aidosti isänmaallisesti, suomalaisen etua lähtökohtaisesti ajatteleva puolue jolla on vaikutusvaltaa. Me emme tee tätä työtä gallupien tai eturyhmien – vaan aidosti suomalaisen pienen ihmisen vuoksi!!

Tulemme tänäkin vuonna ajamaan Järvenpäässä aidosti maalaisjärkeen perustuvaa politiikkaa, missä on vahva mauste isänmaallisuutta, sillä siitä meidät aidosti tunnetaan. Olemme edelleen kansanliike, joka ajaa suomalaisen työväen etuja unohtamatta tietenkään heikompiosaisia kaupunkilaisiammekaan. Hyväksymme erilaiset näkemykset riveissämme, keskustelemme asioista, joskus jopa riitelemme – mutta kaikesta sovitaan ja eteenpäin mennään.

Näillä eväin suuntaamme uskoen ja muodostaen vahvan rintaman tulevaisuuden haasteisiin, rakentaen työtä kuntavaalit jo silmissämme. Mikäli olet kiinnostunut meistä, työstämme ja kenties kuntavaaliehdokkuudesta – otahan yhteyttä minuun, niin ruvetaan parantamaan asioita yhdessä. Sillä, meillä ei kaveria jätetä – ei koskaan!!

Kristian Kallio

Järvenpään Perussuomalaiset, puheenjohtaja