Jorma Piisinen: Laki on kaikille sama, rangaistukset vaihtelevat

Jokainen Suomalainen varmasti tietää vihreiden suhmuroinnista viimeisimmässä Haavistogatessa. (ties kuinka monennesta jo tämän herran osalta) Asiaa on käännelty ja väänelty vihreiden toimesta ylösalaisin, jotta saataisiin Haaviston lain vastaiset toimet näyttämään hyväksyttävämmältä. Kyse oli kuitenkin Haaviston henkilökohtaisesta kostosta Pasi Tuomiselle, joka ei suostunut toteuttamaan ministerin hänelle delegoimaa salaista operaatiota.

Tuominen siirrettiin Haaviston toimesta lainvastaisesti muihin tehtäviin, vaikka asian hoito oli jo siirretty pois hänen vastuultaan. Haavisto syyllistyi rikkomaan hallintolakia ja ulkoasiainhallintolakia. Entäpä, jos Haaviston paikalla olisi ollut jonkun muun puolueen poliitikko? – Kanerva sai kenkää tekstiviestistä, Jäätteenmäki faxista.

Mitä on tapahtunut perustuslakivaliokunnan uskottavuudelle? Ei sitä toki ole oikeuskansleri Kai Korten jälkeen ollutkaan. Vihreät painostavat hallituspuolueiden edustajia lieventämään ilmaisujaan Haaviston lain vastaisuuksista. Siis vihreät, nämä oikeusvaltioperiaatteen peräänkuuluttajat, – maailman suurimmat kaksinaismoralistit. On perin kummallista, että Haavisto luiskahtaa aina lain ulottumattomiin, ikään kuin saippua lattiakaivoon uimahallin suihkussa.

Sanna Marin: ”Antti Rinteestä perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja”

Samaan aikaan, kun perustuslakivaliokunnan luottamus kansalaisten mielissä on tuhottu lopullisesti, tarjoaa Marin, Antti Rinnettä, perustuslakivaliokunnan puheenjohtajaksi. – Tietysti, pitäähän PeV.n toimia, kuten pääministeri haluaa. -Tai toisin päin: pääministerin toimia, kuten Rinne haluaa. Onhan PeV.n käsittelyyn tulossa mm. tartuntatautilain uudistus, jonka Marin on uhonnut hoitavansa läpihuutojuttuna. – Vaikuttaa kokemattomuuden tuomalta itsevarmuudelta.

Antti parka joutui eroamaan pääministerin tehtävästä luottamuspulan vuoksi. Valehteli kansalle päin naamaa postigatessa. Uhrasi ensin luottopakkinsa, ministeri Paateron. Puolustaahan kelpo esimies aina alaisiaan, kuten Rinne Paateroa, – tai Haavisto konsulipäällikkö Pasi Tuomista.

AY-liikkeestä Antti sai lähteä kilometritehtaalle laskuttaessaan matkakulunsa kahteen kertaan. Antti joutui maksamaan taloyhtiöltä kavaltamansa rahat takaisin jäätyään kiinni tempustaan. Taloyhtiön rahat olivat menneet vahingossa omalle tilille. – Sattuuhan sitä, – juristillekin! Antin rötöslistalta löytyy myös pörssiyhtiön sisäpiiritiedon väärinkäyttöä ja Lapissa rinneyhtiön toimitusjohtajalle suoritettu laiton irtisanominen.

Kaikesta tästä tietoisena nykyinen pääministerimme, Sanna Marin, ehdottaa Antti Rinnettä, tuota ”rehellisyyden perikuvaa”, perustuslakivaliokunnan puheenjohtajan tehtävään. Siis paikalle, jolla pitäisi olla ehdottomasti kaikkein puhdasmaineisin ja rehellisin lainoppinut, joka Suomesta löytyy. Ei ole hävyttömyydellä enää mitään rajaa.

Jorma Piisinen

Kuntavaaliehdokas 2021 Perussuomalaiset Järvenpää