EU:n nykyinen liittovaltiokehitys tekee Suomesta köyhtyvän maan

julkaistu Keski-Uusimaa 9.1.14

Päättäjämme lähtivät aikanaan innolla mukaan EU-projektin toteutukseen. Jokin taisi mennä pieleen, koska mm. Kreikan pankeille on jo uponnut miljardeja euroja suomalaisten veronmaksajien lainarahaa. Nyt meidän tulisi uudelleen arvioida, miten nykytilanne vastaakaan alkuperäistä suunnitelmaa. On selvää, että EU liittovaltiokehityksineen on suuren luokan arviointivirhe. Valtion kunnille antamat avustukset ovat radikaalisti pienentyneet ja seuraukset ovat nähtävissä: Kouluja, vanhustentaloja, terveys-, poliisi- ja pelastusasemia suljetaan yms. Suomalaiset kärsivät rahojemme kadotessa muiden käyttöön. Syy löytyy vastuuttoman ja korruptoituneen EU:ta lähellä olevan eliitin eduista.

Myös määräysvaltamme omien asioidemme suhteen vähenee jatkuvasti. Mitä enemmän EU:n annetaan sanella, mitä meidän täytyy tehdä, sitä vähemmän voimme vaikuttaa esim. maahanmuuttopolitiikkaamme. Pahin uhkamme ovat kotimaiset EU-myönteiset poliitikot, jotka haluavat luovuttaa päätöksentekovaltaa Brysseliin, välttääkseen heille vaikeita sisäpoliittisia kysymyksiä.

Lisäksi Suomen yli 660 miljoonaan euroon nouseva vuotuinen nettomaksu EU:lle on vasta alkua: Todellinen vyönkiristys suomalaisille alkaa EU:n yhteisen taakanjakosopimuksen astuessa voimaan. Sen jälkeen sosiaaliturvapaikanhakijoita tulee riittämään, ja voimme viimeistään sanoa hyvästit hyvinvointivaltiollemme.

EU-maiden nettomaksuista kootusta EU:n pakolaisrahastosta on tulossa miljardeja euroja jaettavaksi pakolaisten vastaanottajille eli rahastoille, joista maksetaan rahaa kiintiöpakolaisia EU:n kautta vastaanottaville maille. Tämä pohjatyö vie vuosia, mutta se etenee vääjäämättömästi. EU on nyt suunnilleen siinä tilanteessa, missä Suomi oli ennen ensimmäisiä vastaanottokeskuksia. Tämän suunnan jatkuessa parikymmentä vuotta, olemme tilanteessa jossa emme enää pysty halutessammekaan lakkauttamaan vastaanottokeskuksia, vaikka vastaanottobisnes on vahingollista maallemme.

Tärkeää on pyrkiä eliminoimaan se vaikutus, mikä johtuu mm. haitallisesta maahanmuutosta. Varamme eivät riitä olemaan koko maailman sosiaalitoimisto, ne tuskin riittävät nykyisin edes omienkaan huonompiosaisten auttamiseen. Hädänalaisia tulee auttaa ja parhaiten sekä kymmeniä kertoja halvemmalla se tehdään kuitenkin pakolaisten lähtömaiden lähialueilla eikä kuljettamalla heitä tänne kauas pohjolaan.

EU-jäsenyyden purku on Suomen etu niin kauan, kun EU:n lainsäädäntövalta ylittää kansallisen vaikutusvaltamme sisäisiin asioihimme. Mitään sellaista ehdotusta ei ole näköpiirissä, että voisimme saada tilanteen haltuun ilman Unionista eroamista. EU-jäsenyyttä korvaava ETA-sopimus tulisi saada takaisin, joka takaisi kaikille eurooppalaisille nykyistä vastaavat vapaudet. EU-jäsenyys on aiheuttanut epäterveen kilpailun ja yhteisvaluuttakokeilun takia suuria kansallisia vahinkoja ylikansallisin seurauksin. ETA-sopimuksella kaupankäyntiä ja vapaata liikkuvuutta voidaan ylläpitää siten, että siitä ei aiheudu kohtuutonta haittaa meille eikä muillekaan.

Kristian Kallio (ps), Järvenpää